18:52 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اپراتورهای همراه

حمله به کاربران با وعده اینترنت رایگان
نماد برتر- استفاده افراد از اینترنت این روزها به‌دلیل خانه‌نشینی افزایش یافته و سودجویان از وعده اینترنت رایگان استفاده می‌کنند تا کاربران را با کلیک کردن روی لینک‌های آلوده، به سایت‌های فیشینگ هدایت کرده و اطلاعات مرورگرها را ذخیره یا حساب‌های بانکی‌ را خالی کنند.
اگر گوشی‌تان با رجیستری قطع شده، بخوانید
پایگاه خبری راد: در صورتی که با وجود انجام فرآیندهای مربوط به رجیستری و یا ناآگاهی از این فرآیندها، پیامکی مبنی بر قطع سرویس در اپراتورهای همراه دریافت کرده‌ یا ارتباط شما قطع شده‌ است، مشکل خود را با سامانه‌ همتا مطرح و موضوع را پیگیری کنید.
قیمت‌های فعلی اینترنت تا کجا دوام می‌آورد؟
پایگاه خبری راد: مسؤولان ارتباطی ایران در حالی از تلاش برای ثبات قیمت‌های اینترنتی صحبت می‌کنند که ارائه‌دهندگان اینترنت ثابت می‌گویند با همین قیمت‌ها هم دچار مشکل هستند و توسعه‌نیافتگی خود را به‌دلیل دامپینگ اپراتورهای سیار می‌دانند.
ایرانسل به سیل‌زدگان لرستان و ایلام مکالمه و پیامک رایگان ارائه کرد
پایگاه خبری راد: مکالمه و پیامک تمامی مشترکان ایرانسل در منطقه‌های سیل‌زده استان‌های لرستان و ایلام تا پایان جمعه ۱۶ فروردین ۹۸ رایگان است.
شرایط رومینگ پروازی اپراتورها را بخوانید
پایگاه خبری راد: یکی دیگر از موارد استفاده از رومینگ علاوه بر رومینگ بین‌المللی هنگام حضور در کشورهای خارجی، رومینگ در طول پرواز است، زمانی که هواپیما بلند شده و شما هنوز به مقصد مورد خود نرسیده‌اید. برای چنین شرایطی اپراتورهای همراه تعرفه‌های مختلفی را برای تماس، پیامک و دیتای اینترنت در نظر گرفته‌اند.
مراقب هزینه‌های رومینگ باشید
پایگاه خبری راد: در آستانه‌ سال جدید و مسافرت به کشورهای خارجی، لازم است در صورت تمایل به استفاده از سیم‌کارت‌های ایرانی برای جلوگیری از دریافت هزینه‌های مازاد، از جزئیات سرویس رومینگ بین‌الملل و تعرفه‌های آن آگاه باشید.
چه‌کسی جور تعرفه‌های پایین اینترنت را می‌کشد؟
پایگاه خبری راد: در حالی که در سال‌های گذشته تقریباً تمامی خدمات و اقلام مصرفی با افزایش قیمت مواجه بودند، تعرفه خدمات ارتباطی کاهش قیمت داشته و اگرچه همین حالا هم مشترکان از تعرفه‌ها ناراضی هستند، اما ارائه‌دهندگان اینترنت ثابت معتقدند پایین بودن تعرفه، آنها را با مشکل مواجه کرده است.
این پیامک‌ها را با دقت بیش‌تری بخوانید
پایگاه خبری راد: دریافت پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم آن‌قدر برای مشترکان آزاردهنده شده که بعضا موجب می‌شود پیامک‌هایی که از اهمیت برخوردارند، در میان انبوه این مزاحمت‌ها گم و ناخوانده حذف شوند؛ درنتیجه گاهی عدم توجه و نخواندن برخی از پیامک‌ها برای مخاطب زیان‌بار شده است.
دردسرهای عدم تمدید بسته‌های اینترنتی
پایگاه خبری راد: با اتمام بسته‌های اینترنتی برای کاربران، اینترنت آن‌ها با تعرفه‌ی آزاد محاسبه خواهد شد و به همین دلیل اپراتورها ملزم به اطلاع‌رسانی دقیق اتمام بسته به کاربران هستند؛ با وجود این، به نظر می‌رسد این اطلاع‌رسانی از سوی برخی اپراتورها برای برخی از کاربران به‌درستی اعلام نشده و هزینه‌هایی به آنان تحمیل شده است.
اگر از خدمات ارتباطی شکایت دارید حتما بخوانید
پایگاه خبری راد: در صورتی که کاربران از هر یک از خدمات اینترنتی، تلفن ثابت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان شکایتی دارند، می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت شکایات مبتنی بر مکان‌نمای جغرافیایی، شکایت خود را ثبت کنند تا رگولاتوری به بررسی شکایات آن‌ها بپردازد.
سرمایه‌گذاری به شیوه‌ی اپراتورهای سیار
پایگاه خبری راد: در حالی که این روزها بیش‌تر استفاده کاربران اینترنتی به ارتباطات سیار محدود می‌شود، اما کارشناسان بر این عقیده‌اند که ارتباطات ثابت هم در حوزه‌های پهن‌باند به ویژه خدمات ویدیویی و ابری، لازم است و بدون آن، تحول در کسب‌وکارها و صنایع و درنتیجه تحول دیجیتالی امکان‌پذیر نخواهد بود و لازمه‌ی توسعه‌ی ارتباطات ثابت هم، سرمایه‌گذاری با مدل اقتصادی است.
راه های جدید سودجویان برای کلاهبرداری!
پایگاه خبری راد: این روزها بازار سودجویی و دریافت هزینه‌های مازاد بر خدمات داغ شده است و هر یک از سودجویان از راهی برای کلاهبرداری و فریب کاربران استفاده می‌کنند.
چاره‌ای جز ادغام نیست
پایگاه خبری راد: با توجه به عدم برخورداری شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت ثابت از جایگاه موردنظرشان که یکی از دلایلش عدم سرمایه‌گذاری لازم است، مسوولان ارتباطی، راه‌حل را در ادغام این شرکت‌ها می‌دانند؛ موضوعی که به سبب توسعه و سرمایه‌گذاری و امکاناتی که تاکنون فراهم کرده اند، به راحتی انجام نمی‌شود.
۵۰ هزار سیم‌کارت مسدود شد
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان این‌که پیش‌بینی نمی‌شود پیامک‌های تبلیغاتی به صفر برسد، گفت: اقداماتی در این زمینه انجام دادیم که اگر واقعا کامل نباشد، ممکن است اقدامات دیگری هم انجام شود.
اینترنت موبایل ارزان است یا گران؟
پایگاه خبری راد: اپراتورهای همراه در حالی به افزایش تعرفه‌ صوت در راستای همسان‌سازی تعرفه‌ها اقدام کردند که ارائه‌دهندگان اینترنت ثابت معتقدند بالا بودن تعرفه صوت باعث شده هزینه‌ اینترنت موبایل بسیار پایین‌تر از قیمت واقعی خود باشد و با ایجاد دامپ، موجب ورشکستگی شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت ثابت شده است.